KKE

Financing

ACTIVITIES

In English

Silta-klubi, cultural center for children and youth:

Silta-klubi, a cultural center for children and youth located in Helsinki, offers cultural activities to young women in high school and university as well as to girls who are in elementary school. The goal of Silta-Klubi is to help girls develop into reflective adults with a sense of responsibility and a respect for freedom.

Students find an atmosphere at Silta-klubi which encourages them to develop academically as well as supports them to act as a positive influence on society. Silta-klubi is also a residence for women students.

Vanha Puisto Cultural center:

The aim of Vanhan Puiston Cultural Center is to promote the good of women and families.The center has been organizing activities and seminars on current events in society for about twenty years.

KKE is has been in close collaboration with Inter-Cultur ry, another Finnish NGO, to realize a development project in which girls from the countryside and cities are offered means to gain their own living. Since September 2010 KKE has been participating in the CHEP-project (Children's health programme), which it began in collaboration with Kianda Foundation*.

Malminharju educational center
Since the fall of 2011 KKE ry has been able to use the premises of Malminharju convention center. KKE ry works closely with the owner of Malminharju, Inter-Cultur ry. More information here

* The collaboration in a development project in Kenya and Nairoba of Inter-Cultur ry, located in Helsinki, and Kianda Foundation, located in Nairobi began in January 2009 and ended in December 2011. It received financial support from the Finnish Ministry.

Suomeksi

Silta-klubi, nuorten ja opiskelijoiden kulttuurikeskus:

Silta-Klubi on nuorten ja opiskelijoiden kulttuurikeskus, joka sijaitsee Ruskeasuolla. Kulttuurikeskus tarjoaa toimintaa koululaisille, lukiolaisille sekä opiskelijoille viidestä ikävuodesta eteenpäin.
Silta-klubi avustaa 5-19-vuotiaita tyttö ja kehittymään ajatteleviksi nuoriksi, vapautta ja vastuuntuntoa korostaen.

Silta-klubi tarjoaa ilmapiirin, jossa opiskelijaa rohkaistaan kehittymään akateemisesti, sekä heitä kannustetaan toimimaan positiivisina vaikuttajina yhteiskunnassa. Silta-klubi on opiskelijakoti naisopiskelijoille ja lukiolaisille.

Vanhan Puiston Kulttuurikeskus:

Vanhan Puiston Kulttuurikeskus työskentelee naisten ja perheiden hyväksi. Keskus on järjestänyt aktiviteetteja ja seminaareja yhteiskunnallisista aiheista noin kahdenkymmenen vuoden ajan.

KKE on toteuttamassa läheisessä yhteistyössä toisen voittoa tavoittelemattoman suomalaisyhdistyksen Inter-Cultur ry:n kanssa kehitysmaaprojektin, jolla maaseudun ja kaupungin tytöille tarjottiin keinoja tulojen hankkimiseksi.*

Syksystä 2010 KKE on osallistunut CHEP-ohjelmaan (Children’s health programme), jonka aloitti yhteistyö kumppani Kianda Foundation.

Kurssikeskus Malminharju

"2011 syksystä lähtien KKE ry on saanut käyttää kattavasti seminaari- ja leirikeskus Malminharjun tiloja.

KKE ry toimii tiiviisti Malminharjun omistajan, Inter-Cultur ry:n kanssa.
Lisää tietoja tässä

* Helsinkiläisen Inter-Cultur ry:n ja nairobilaisen Kianda Foundation -järjestön yhteinen kehitysyhteistyö projekti Keniassa ja Nairobissa. Projekti alkoi tammikuussa 2009 ja päättyy joulukuussa 2011. Se saa taloudellista tukea Suomen ulkoministeriöltä.

LINKS

Vanhan Puiston Kulttuurikeskus